Hur man skriver en eller ett cv och personliga brev

 
Om du ska söka jobb kan det vara bra att gå in på arbetsplatsens hemsida och kolla vad dom söker. Där kan det till exempel stå saker som om du behöver körkort, om du behöver tidigare erfarenheter (och isåfall vilka) eller vad dom inriktar sig på. Sedan skriver du ditt CV och ditt personliga brev utefter detta. På deras hemsidor kan det även stå om du ska ha med dig endast ett CV, eller endast ett personligt brev eller både och OSV.

Bilden ovanför visar mitt CV/Personliga brev, vilket jag skrev när jag var 16 år, alltså 2010. Jag skulle bara söka ett extrajobb på Mc Donalds så jag valde att skriva mitt personliga brev i mitt CV. Någon vecka senare ringde dom mig och jobbet var mitt!

Jag jobbar inte längre på Mc Donalds, eftersom att dom stängde ned just där jag jobbade. Är ute efter nytt jobb och har suttit hela kvällen med dessa förbaskade CV:n och personliga breven så jag hoppas jag har ett nytt jobb inom snar framtid. Detta var i vilket fall som helst varför jag valde att dela med mig utav mina tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0